خلاصه محتوای تعمیر
نمایندگی تعمیر گاز فوستر foster در تهران تعمیرات اجاق گاز فوستر foster   میتوان گفت که اجاق گاز یکی از معدود لوازم آشپزخانه میباشد که دارای تنوع بالا در مدل…
تعمیرات دیگر در زینو اطلس کو

نمایندگی تعمیر گاز فوستر foster در تهران

تعمیرات اجاق گاز فوستر foster

 

میتوان گفت که اجاق گاز یکی از معدود لوازم آشپزخانه میباشد که دارای تنوع بالا در مدل و ظاهر است. اجاق گاز ها در انواع مختلفی ساخته و در بازار عرضه میشوند. درست است که کاربرد و عملکرد تمامی اجاق ها به یک شکل است ، اما مزایا و معایب هر نوع از اجاق گاز سبب شده تا انتخاب برای خریداران سخت شود.
در این مقاله به انواع اجاق گاز ها و ویژگی آنها و یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین برند های اجاق گاز یعنی اجاق گاز فوستر میپردازیم. آشنایی با محصولات این برند سبب میشود تا انتخاب بهتری هنگام خرید اجاق گاز داشته باشید.

تعمیرات اجاق گاز فوستر در شمال تهران

برند فوستر یکی از تولید کنندگان مطرح ایتالیایی در زمینه تولید و عرضه انواع لوازم خانه و آشپزخانه میباشد.انواع فر ، هود ، اجاق گاز ، تستر ، همزن ، مایکروفر و همینطور یخچال های صنعتی از جمله محصولات تولیدی این شرکت میباشند.
نکات طلایی در هنگام خرید اجاق گاز فوستر
برای خرید اجاق گاز به مانند تمامی لوازم دیگر بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید تا خرید شما به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. ملاک های مهمی میتوانند در تصمیم نهایی شما و نوع اجاق گاز فوستر که خریداری میکنید نقش داشته باشند.

اندازه اجاق گاز
اولین موردی که باید به آن توجه کنید اندازه اجاق گاز است. برای این موضوع ابتدا باید فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. در صورتی که آشپزخانه شما کوچک بوده بهتر است از اجاق های صفحه ای استفاده کنید که دارای ابعاد کوچک تری هستند. در صورتی که فضای اشپزخانه به اندازه کافی بزرگ است میتوانید از انواع اجاق گاز فوستر مدل مبله و ایستاده استفاده کنید تا به امکاناتی همچون فر نیز دسترسی داشته باشید.
مدل اجاق گاز
تمامی مدل های اجاق گاز دارای زیر مجموعه از نظر نوع ساخت ، نحوه گرما رسانی و متریال هستند. از این دسته بندی ها میتوان به اجاق گاز های شیشه ای ، استیل و یا سرامیکی اشاره کرد. همچنین نوع گرما رسانی میتواند بر اساس برق و یا گاز باشد. باید توجه داشت که نوع برقی اجاق گاز مقدار زیادی برق مصرف کرده و همینطور قیمت بالاتری دارد.

تعداد شعله های اجاق گاز
یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید اجاق گاز فوستر باید به آن توجه کنید ، تعداد شعله های اجاق گاز میباشد. امروزه بیشتر اجاق گاز های مبله و صفحه ای بصورت 4 شعله و یا 5 شعله تولید میشوند. البته که مدل های 6 و یا 7 شعله نیز در بازار موجود میباشند که دارای ابعاد بزرگتری بوده و برای فضای خانگی مناسب نمیباشند.

نحوه قرارگرفتن شعله های اجاق
اجاق گاز فوستر بر اساس نوع چیدمان شعله ها دارای تنوع و تفاوت است. برای قرار گیری بهتره ظروف و قابلمه بر روی اجاق گاز و شعله ها باید این نکته را در نظر داشته باشید که نوع مناسبی از اجاق گاز و نحوه قرار گیری شعله را خریداری کنید.

تجهیزات اجاق گاز
امروزه اجاق گاز فوستر با تجهیزات جانبی و برخی آپشن ها در بازار عرضه میشود. مواردی همچون وجود فر و جوجه گردان ، صفحه نمایش لمسی ، سنسور های تشخیص انتشار گاز ، فندک خودکار ، سیستم کنترل از راه دور ، تایمر و …. از جمله تجهیزات و لوازم جانبی اجاق گاز هستند.

تعمیرات اجاق گاز فوستر در شرق تهران

قیمت اجاق گاز
شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد قیمت اجاق گاز فوستر چقدر است؟ همانطور که گفته شد انواع مختلفی از اجاق گاز موجود است که با توجه به ویژگی ها و آپشن ها ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند. بطور کلی اجاق گاز های برقی و شیشه ای دارای قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع اجاق گاز هستند. همچنین استفاده از انواع سنسور ها و سیستم دیجیتال نیز در قیمت اجاق گاز تاثیر گذار است.

تعمیرات اجاق گاز فوستر در غرب تهران

خرابی های رایج در اجاق گاز
بسیاری از خرابی های اجاق گاز مرتبط با نحوه نگهداری و مراقبت از اجاق میباشد. در صورتی که به صورت دوره ای اقدام به تمیز کردن اجاق گاز کنید و عملکرد صحیح آنرا بررسی کنید ، بسیاری از خرابی ها از بین رفته و نیاز به تعمیرات اجاق گاز فوستر خود پیدا نمیکنید. در ادامه به رایج ترین مشکلات اجاق گاز ها میپردازیم.
دود کردن شعله های اجاق گاز
اصلی ترین عامل دود کردن شعله اجاق گاز ، آلودگی و وجود چربی در سطح اجاق گاز میباشد. با تمیز کردن صفحه رویی اجاق گاز با استفاده از دستمال نمدار به راحتی این مشکل برطرف میشود. همچنین باید توجه داشت که جریان هوا در اطراف گاز به اندازه کافی بوده تا مقدار مناسبی از هوا با گاز مخلوط شود.
کار نکردن فندک اجاق گاز فوستر
در صورتی که فندک اجاق گاز شما کار نمیکند ، مشکل از اتصالات برقی و همینطور بورد داخلی میباشد. برای تعمیر فندک نیاز به باز کردن صفحه رویی اجاق گاز بوده و در کنار فندک باید دیگر قطعات همچون ترموکوپل و همینطور مخزن اختلاط هوا نیز بررسی شود.

تعمیرات اجاق گاز فوستر در جنوب تهران

آیا خودم میتوانم اجاق گاز را تعمیر کنم؟
خرابی های اجاق گاز فوستر میتواند بصورت ابتدایی و ساده بوده و یا از سیستم داخلی و نقص عملکرد قطعات داخلی باشد. برخی از موارد که نیاز به باز کردن صفحه اجاق گاز و بررسی قطعات و بورد ها ندارد میتواند توسط فرد انجام شود ولی برای تعویض قطعات و همچنین عیب یابی اجرای داخلی بهتر است از تعمیرکار با تجربه کمک گرفته شود.

هزینه تعمیر اجاق گاز فوستر
اگر شما هم صاحب اجاق گاز فوستر هستید و این سوال برایتان پیش آمده که هزینه تعمیر اجاق گاز من در هنگام خرابی چقدر است باید به این نکته توجه کنید که هزینه تعمیر اجاق گاز به مواردی همچون نوع خرابی ، نیاز داشتن به تعویض قطعات داخلی ، گستردگی خرابی و تعداد قطعات درگیر ، نیاز داشتن به باز کردن صفحه اجاق گاز و همینطور وجود گارانتی بستگی دارد.